Mowobudzik – program rozwijający mowę

Dla dzieci 2-4 letnich i ich rodziców

“Mowobudzik” – co to jest?

“Mowobudzik” jest domowym programem rozwijającym mowę dla dzieci z opóźnionym startem mowy i ich rodziców. Dlaczego domowym? Bo można używać go w domu. U kogo najlepiej się sprawdzi? U dzieci w wieku od 2 do 4 lat, u których mowa powinna już się pojawiać, a z jakiegoś powodu jeszcze się to nie dzieje. Ten program to zestaw różnych narzędzi, które krok po kroku pokazują rodzicom, jak postępować na co dzień, by zacząć budzić mowę u dziecka.

W jaki sposób będzie można korzystać z zasobów programu?

Wszystko, co zawiera program będzie dostępne przez Internet na stronie kuzniamowy.pl. By korzystać z zasobów programu trzeba wykupić dostęp do jego zasobów. Zasobów nie można udostępniać osobom trzecim, kopiować, powielać. Czas korzystania z nich określony jest długością trwania abonamentu.

Co wchodzi w skład programu?

Program składa się z kilku narzędzi. Część z nich ułożona jest w lekcje, które przepracowuje się po kolei i systematycznie, a część dostępna jako dodatki co do których dowolnie decydujesz, kiedy z nich skorzystasz, choć zachęcam, by robić to systematycznie i małymi krokami od samego początku brania udziału w programie.

Codziennie słuchasz z dzieckiem “Słuchajek” czyli ścieżek dźwiękowych, które rozwijają jego uważne słuchanie oraz pamięć słuchową związaną z mówieniem. Słuchajki są tak nagrane, że dzieci lubią powtarzać zasłyszane tam słowa i zwroty.

Każdego dnia poświęcasz chwilę, by pomóc dziecku rozwijać lewą półkulę i motorykę precyzyjną wykorzystując do zabawy układajki, malowajki, rysowajki. Dzięki nim dzieci rozwiną też koncentrację uwagi, wytrwałość, umiejętność porządkowania elementów w linii zgodnie z kierunkiem pisania, percepcję wzrokową i motorykę precyzyjną.

W zasobach programu znajdziesz też propozycje zabaw rozwijających mowę. Są to zabawy rozwijające rozumienie i budowanie prostych komunikatów oraz zabawy wykorzystujące słownictwo zawarte w “Słuchajkach”.

“Migajki” czyli filmik z instrukcją, jak wykorzystać gesty wizualizacyjne do wspierania rozwoju mowy.

Opowiastki do słuchania, w których dzieci będą osłuchiwały się z wprowadzanymi zwrotami, ale ubranymi w kontekst sytuacyjny.

W panelu programu będą dostępne też podcasty i wykłady dla rodziców, które pomogą im lepiej zrozumieć, jak wspomagać rozwój mowy malucha. 

Wśród narzędzi znajdzie się też “Codziennik rozwoju mowy” czyli kalendarz i narzędzie do obserwacji w jednym. Będzie można go wydrukować i każdego dnia monitorować swoją aktywność w programie oraz postępy dziecka.

Częścią programu będzie wsparcie dla rodziców w ramach specjalnej grupy na Facebooku, gdzie oprócz codziennej dawki motywacji, pomocy w rozwiązywaniu bieżących problemów będzie można spotykać się regularnie ze mną jako autorką programu w ramach organizowanych spotkaniach na żywo.

Co jest potrzebne, by efektywnie korzystać z zasobów programu?

Krok 1: Podejmujesz wraz z dzieckiem aktywność w różnych obszarach. Wykorzystujesz do tego “Słuchajki” “Układajki, malowajki, rysowajki”, “Migajki”, Opowiastki do słuchania i zabawy rozwijające mowę.

Krok 2: Obserwujesz i odnotowujesz postępy dziecka w rozwoju mowy. Przyda Ci się do tego “Codziennik rozwoju mowy”.

Krok 3: Rozwijasz własną wiedzę i świadomość poprzez słuchanie wykładów i podcastów dostępnych w panelu programu oraz udział w spotkaniach dedykowanej grupy na Facebooku.

Koniecznie potrzebujesz:

  • urządzenie z dostępem do Internetu i wyposażone w głośnik lub wyjście na słuchawki (smartfon, tablet lub komputer)
  • drukarka kolorowa (materiały do druku są przygotowane w kolorze)
  • kredki w różnych kolorach (rekomendowane są grube trójkątne kredki)
  • nożyczki
  • biały papier o wyższej gramaturze do przygotowania układajek oraz innych elementów do zabaw (zalecany papier o gramaturze powyżej 160g)
  • biały papier o typowej gramaturze (80g) do wydruku malowajek, rysowajek i szablonów codziennika

Opcjonalnie przyda się, ale można sobie poradzić inaczej:

  • słuchawki nauszne (nie wszystkie dzieci akceptują zakładanie słuchawek, zatem wybór sposobu słuchania pozostawiam Tobie, nie nadają się słuchawki douszne)
  • głośnik bluetooth – świetnym rozwiązaniem jest połączenie smartfona z głośnikiem bluetooth. Ze smartfona sterujesz odtwarzaniem, przez głośnik odtwarzasz. Ale nie jest to rozwiązanie konieczne, by efektywnie korzystać z zasobów programu.

Na jakich zasadach wykupuje się dostęp do programu?

Dostęp do programu wykupuje się na zasadach abonamentu na trzy miesiące lub sześć miesięcy. Zasoby są dokładnie takie same niezależnie od wykupionego czasu dostępu. Jeśli po tym czasie chcesz przedłużyć swój czas dostępu do programu na kolejny wybrany okres (3 lub 6 miesięcy), będzie taka możliwość. Zachowując ciągłość między Twoim obecnym a kolejnym abonamentem masz też gwarancję niezmienności jego ceny. Czas dostępu do programu i czas dostępu do grupy na Facebooku są takie same. Jeśli kupujesz dostęp na 3 miesiące, to członkiem grupy pozostaniesz przez trzy miesiące. Jeśli kupujesz dostęp na 6 miesięcy, to w grupie możesz pozostać przez 6 miesięcy.

Jak wybrać właściwy abonament?

Program jest ułożony w 14 lekcji. Każda z nich to pewne aktywności do wykonania. Są w nim też materiały dla rodziców, które wzbogacą Twoją wiedzę, więc warto w każdym tygodniu znaleźć chwilę na regularne zapoznawanie się z nimi. Oprócz tego planowane są cotygodniowe kilkunastominutowe spotkania na żywo w grupie na Facebooku (nagrania spotkań dostępne będą w panelu programu), podczas których będziesz mieć okazję do pogłębienia wiedzy. Weź pod uwagę, że każde dziecko rozwija się w swoim niepowtarzalnym tempie. Presja i stres nie sprzyjają rozwojowi. Rozwój mowy może ruszyć z miejsca w wyniku intensywnej stymulacji wielu obszarów związanych z mową.

Abonament na 3 miesiące
Kiedy go wybrać?

Wybierz go, jeśli możesz poświęcić dziecku każdego dnia więcej czasu. Wówczas przerabianie kolejnych lekcji będzie szło Wam sprawniej. Rekomendowana częstotliwość ćwiczeń w przypadku abonamentu trzymiesięcznego, to CODZIENNE ZAANGAŻOWANIE.

Abonament na 6 miesięcy
Kiedy go wybrać?

Wybierz go, jeśli wiesz, że nie zdołasz każdego dnia znaleźć czasu na realizację programu z dzieckiem. Każdy ma wiele obowiązków. Musi podzielić uwagę pomiędzy wiele równie ważnych aktywności. To może powodować, że nie zdołasz każdego dnia potrenować z dzieckiem. Oceń realnie swój czasowy potencjał. Rekomendowana częstotliwość ćwiczeń w przypadku abonamentu trzymiesięcznego, to ZAANGAŻOWANIE minimum 3-4 RAZY W TYGODNIU.

Sprzedaż pierwszej edycji zakończona.
Zapisz się na listę zainteresowanych,
by dostać powiadomienie o drugiej edycji programu.

Uwaga: Program nie jest terapią. Terapia zawsze powinna być poprzedzona diagnozą. W ramach tego programu Twoje dziecko nie będzie przechodziło diagnozy. Jeśli Twoje dziecko korzysta z terapii logopedycznej, to nie rezygnuj z niej. Program ma być uzupełnieniem terapii, a nie ją zastępować.

Autor programu: Magdalena Tomczyk – Absolwentka pedagogiki o specjalności logopedia na Akademii Bydgoskiej (obecnie Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy). Od 19 lat pracuje z dziećmi młodzieżą i dorosłymi jako logopeda i rewalidator, a także z logopedami jako doradca i mentor. W sieci od 10 lat prowadzi stronę Logopedia Praktyczna, na której dzieli się wiedzą na temat komunikacji, pomysłami na zabawy logopedyczne oraz doświadczeniami z pracy logopedy.